29 Aralık 2011 Perşembe

Kölelik ve Disiplin (2)

Akıllı bir köle, havalar gayet iyi giderken yani beklediği tür  disiplin kuralları ve emirler geldikçe muhteşem saygılı ve itaatkar bir duruş sergileyebilirler.

Disiplin eğitmlerinin 2. aşamasına geçildiğinde ben kölemin kararsız kalacağı  durumlar yaratıp onda "stress" ve  baskı altında olma psikolojisi yaratırım. Böylece asıl gerçek tepkinin baskı ve stres altında  nasıl yönetildiğine bakarım.

Stres altında genelde köleden saçmalık  ifade eden davranışların çıktığını görürsünüz.Bu bir öğrenme deneyimi oluşturur...

Köleyi eğitim amaçlı çatışma yaratacak bir duruma sokarsınız. Köle neyin doğru neyin yanlıs oladugunu muhtemelen ayırt edemez ve sacmalar. Bu sacmalama davranısını ona gösterir ve yüzlesmesini saglarsınız.. Sözkonusu  sacmalıgın  altında yatan nedeleri kölenizle tartışır ve hatta ona geribilidirim verirseniz onun gelişimine en büyük katkıyı yapmıs olacaksınız. Sözlerle anlatamadıgınızı onun stres altındaki sacmalıklarıyla eğtiime çevirebilirsiniz.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Serinin merakla beklenen 2. bölümü 3. bölümün çok daha ilginç olacağının habercisi, elinize sağlık keyifle takip ediyorum. Esir Ruh

Red Dominum dedi ki...

Eğer senin gibi bir sadık okuyucum varsa elbette yazmak boynumun borcudur:)

Adsız dedi ki...

"şöyle şöyle yapıyorum" demektense örnek verseniz daha güzel olmaz mı? bu baskıdır, beyin becermedir; ne bir blogda, ne de bir hikayede herhangi bir uygulamasıyla karşılaştım şimdiye kadar. kendi yok; ama özellikle kadın köle-erkek efendi ilişkilerinde sürekli adı var. yanlış anlamayın, gerçekten sırf merakımdan soruyorum. ne oluyor da beceriliyor bu beyin, insanın karar verme/harekete geçme yetisi devre dışı kalıyor?

Red Dominum dedi ki...

Sevgili Adsız...Oncelikle yorum için teşekkürler. Ben de tam tersi cok somut bir dille yazdıgım icin rahatsızlık duyuyordum , konuyu cok sulandiriyor muyum acaba diye? Ornek isterseniz elbette ornek cok. Bu yazıdaki kafa karıstırma pratiklerinden biri aynen şöyle oluyor mesela: Köleye kırbacı uzatıyorum. al bana vur diyorum. Köle efendisine itaat etmeye sartlandıgı icin vurmaya kalkarsa kafa karısıklıgı ya da senin deyiminle beyin becerme başlıyor. Cünkü köle efendisinin emrine itaatsizlik ile efendisinin canını yakma ikilemi yaşıyor. Ve itaat etme hissi baskın gelirse "efendimin bir bildigi vardır" diyip vurmaya kalkabilir. vurursa ona bu hatasının hesabını sorarak bunu bir ogrenme surecine donusturebilirsin. Ne yani vurmasam da itaatsizlikten ceza alacaktı diyebilirsin...Hayır. Köleye 3. bir yol oldugunu, en caresiz anda efendisine sıgınabilecegini ogretiyorsun orada...Yani bana yalvarırsa efendim itaatsizlik etmek istemiyorum ama size vuramam yalvarırım benden bunu istemeyin diyerek yalvarma yolunu secse, ve hatta bana vurmaktansa kırbac cezası almayı goze alacak kadar akıllıcı davransa en dogru yol olurdu, bunu anlatma sansın oluyor bu tür pratiklerle. Yeterince somut bir ornek oldu mu? şunu sunu yapaıyorum demiyorum dogrudan anlatıyorum aslında biraz soyutlararak o kadar. Adı var kendi yok diye bir kavram kullanmıssınız, ama inanın karşılıgı var bu eylemlerin. Aslında biraz sokratik bir yontemle, kölenin bircok seyi kendisinin kesfederek ogrenmesi icin yüzlerce yaratıcı ogrenme deneyimi tasarlanabilir. Cogu otomatik gelişiyor bir süre sonra. Saygılar selamlar

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim cevabınız için. soyut kalan şeyler bana çok işkembe-i kübra gibi geliyor. "efendim benim en çok beynimi becermeyi seviyor" diyen hiçbir kızcağızın çeşitli acılı oyunlar oynayıp seviştiğini anlatmaktan başka bir şey yaptığını göremedim de.
teşekkürler tekrardan.

Red Dominum dedi ki...

Sevgili "Adsız", sevindim yanıtımın seni tatmin etmesine. Umarım kafa karıştırma konusundaki "somut" örnegimden sonra işkembe-i kübradan atanlardan olmadıgımı düsünmüssündür.

Senin söyledigin şeyleri biliyorum. Neyi kastettigini yani. How to fuck a woman's brain? tarzı amaçsız hareketlere giren efendiler ya da efendisinin karizmasından ve birkac entellektüel yorumundan etkilenip "efendim benim beynimi beceriyor" moduna giren köleleri gozumde canlandırıyorum da haklısın:)

Ben kafa karışıklığını bir ogrenme deneyimi olarak goruyor ve kullanıyorum. Şok etkisinin insan üzerindeki yansımalarını kullanmak icin bdsm ilişkisi ideal bir alan. hem etkili hem hızlı bir ogrenme ve baglılık deneyimi oluyor. Yoksa amacım kölenin kafasını karıstırıp bunu da skor hanesine yazmak degil.... Zaten gerçekten zeki iki insan arasındaki bir köle efendi ilişkisinden sozediyorsak, o zeki köle bunu yemez ve boyle bir oyundan sıkılır. Oysa kölem ona karsı yaklasımlarımın oyun degil sımsıcak bir gerçeklik oldugunun farkında oldugu icin , beyni becerilmişşşşşş gibi yapmıyor. Gerçekten etkileniyorsa etkileniyor, etkilenmiyorsa da bunu sakince ifade ediyor...

Açık iletişim tarzın için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Güzel yorumlar, sorana da cevap verene de teşekkürler

Esir Ruh